JUICA!

Lär dig


Alla Pratar Om Juice. Kom Igång Här På Egen Hand Med Den.

Juicing kan du få en hel del näring i din kost utan att äta massor av frukt och grönsaker. Det finns många hälsofördelar med juice. Det finns olika juicemetoder, och du kan vara så kreativ som du vill när du kokar ihop din dagliga dryck. Om du vill ha mer råd och information, läs vidare.Om du dricker juice främst för att förbättra din hälsa, sedan se till att den viktigaste ingrediensen i din juice är en grönsak. Minst hälften av din juice bör bestå av broccoli, spenat, chard eller andra hälsosamma grönsaker.

Resten av din juice bör göras med läckra frukter som hjälper till att ge din juice en stor övergripande smak.Njut av din juice och drick långsamt. Försök att njuta av saften med tiden, och smaka på alla smaker. Dricka din juice långsamt hjälper dig att smälta dem väl.När det är dags för ett mellanmål, ersätta det med ett färskt glas juice. När du får reda på hur mycket mat går in i ett glas juice efter att ha förberett det flera gånger, kommer du att förstå varför detta är så. Om du dricker din juice av sig själv, kommer din kropp absorbera sina näringsämnen snabbare.

Tänk på din juice när det gäller färg. Mycket pigmenterade frukter och grönsaker är ofta fullmatat med näring, från vackra greener till strålande röda och alla färger däremellan. Ju mer varierad de produkter du använder, desto bättre näringsvärde och roligare smak.Så fort du är klar med juicing för dagen, bör du snabbt och grundligt rengöra din juicepress och alla dess delar. Dessutom har vissa grönsaker och frukter juice som kan färga juicepressblad och kannor.Innan du skapar några hopkok, gör en del efterforskningar om dina färska produkter. Det finns ett så brett utbud av frukt och grönsaker tillgängliga, och de har var och en sina egna proffs när det gäller vitaminer som ingår.

Försök att använda en kombination av grönsaker och frukter som ger dig dina dagliga behov. Samtidigt som ditt system de näringsämnen det kräver, kommer du också att njuta av nya och läckra drycker.När det gäller juice, observera kroppens reaktioner. Det är möjligt att vissa juicer bara inte kan maska med kroppens system. Om en viss juice får dig att känna sig illamående eller har någon mage spottar, titta på dess ingredienser för att räkna ut om något sällan äts eller nytt i ingredienserna. Använd mindre mängder frukt eller grönsaker för att låta ditt system vänja sig vid det.

Frukt och grönsaker innehåller fytokemikalier som kan ta bort alla cancerframkallande ämnen från kroppen. När det är möjligt, inkludera fytokemiska-lastad mat i din juice recept!Om du åldras och du känner dig slö, överväga juice för att ge dig energi igen. Juicing grönsaker och frukter belönar dig med näringsrik juice som kan förbättra ditt minne, lindra smärtsamma leder och bromsa åldrandet.För att minska bitterheten hos tranbär, blanda dem med sötare frukter och / eller grönsaker, såsom morötter eller andra bär.

En bra kombination är något som körsbär, blåbär, jordgubbar och tranbär. Blanda dem till din egen smak.Du kan lägga i frukt eller grönsaker du inte gillar och sedan täcka deras smak upp med en starkare och yummier frukt eller grönsaker. Du vill göra detta så att du fyller din kropp med de näringsämnen den behöver. När det gäller att täcka upp en oattraktiv smak i en näringsrik juice, prova att använda söta äpplen eller citronsaft.Inte bara är juice en rolig aktivitet, det är mycket fördelaktigt också. De tekniker du har läst här hjälper dig att få ut det mesta av din juice. Till att börja med, prova bara några av de idéer som presenteras här. Efteråt kommer du att bli förvånad över hur bra saften har fått din kropp att känna.


Ta du också del av det goda i livet.